close

 

Saturn土星 - Sleeping at last

 

  

很美的一首曲。

太空的美令人為所窒息。

這是一種說不出的讚嘆,

只能以自己緲小的靈魂去感受,

不需言語的美妙。

 

 

You taught me the courage of stars before you left.

妳離開前,教會我恆星的勇氣

How light carries on endlessly, even after death.

關於星光無垠地伸延,儘管經歷死亡

With shortness of breath, you explained the infinite.

妳短暫的氣息,卻是永恆的解釋

How rare and beautiful it is to even exist.

妳如此稀罕、如此美麗,令我懷疑妳是否存在

 

I couldn’t help but ask

我只能不停地詢問

For you to say it all again.

為了妳再描述一次

I tried to write it down

我嘗試以文字記錄

But I could never find a pen.

卻找不到適合的文字

I’d give anything to hear

我願獻出所有

You say it one more time,

只為妳再一次對我耳語

That the universe was made

說述宇宙的一切

Just to be seen by my eyes.

只能靠眼睛去看清

 

I couldn’t help but ask

我不禁再次問道

For you to say it all again.

妳曾描述的話語

I tried to write it down

我嘗試記錄所有

But I could never find a pen.

卻找不到適合的文字

I’d give anything to hear

我放棄所有去傾聽

You say it one more time,

妳再說一遍

That the universe was made

宇宙的形成

Just to be seen by my eyes.

只能以肉眼察看

 

With shortness of breath, I’ll explain the infinite

妳短暫的氣息令我能解釋永恆

How rare and beautiful it truly is that we exist.

這麼罕有、這麼美麗,真實地存在

arrow
arrow

    不是星人 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()